عزیزی:

 دیپلماسی فعال با رویکرد عزتمندانه از ویژگی‌های بارز شهید امیرعبداللهیان بود

نماینده مردم شیراز در تشریح ویژگی‌های شهید امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دیپلماسی فعال با رویکرد عزتمندانه از ویژگی‌های بارز امیر عبداللهیان بود.

ابراهیم عزیزی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد، در خصوص دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه فقید ایران گفت: در زمان وزارت ایشان پیمان‌های مهم منطقه ای، چون اورآسیا، بریکس، شانگهای و... منعقد شد که نشان از نگاه توسعه یافته دولت و شخص امیرعبدالهیان به دیپلماسی فعال خارجی بود.

او، قانونمندی و اخلاق مداری را از دیگر ویژگی‌های امیرعبدالهیان عنوان کرد و اظهارداشت: اصلاح رویکرد‌های غلط و اشتباه در ارتباط با کشور‌های همسایه و سایر کشور‌های دنیا از دیگر نکات برجسته دکتر امیر عبدالهیان بود که با تجربه کافی این مهم را اجرایی کرد.

عزیزی در عین حال گفت: دکتر امیر عبدالهیان با همین دیپلماسی فعال و با تجربه کافی در برخی مواقع که روابط کشورمان با برخی کشور‌ها دچار تنش می‌شد، مانع از بروز درگیری‌ها شده و با گفتگو‌های سازنده، متوازن و حضور به موقع، مشکلات موجود را رفع و رجوع می‌کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه ما این نیروی انقلابی و متخصص را در این سانحه در حالی از دست دادیم که بیشتر پیشرفت‌های ما در حوزه خارجی مدیون این شخصیت با اخلاق و کارآمد بود.

او همچنین اظهار داشت: دکتر امیر عبدالهیان نگاه عزت مندانه و انقلابی و در عین حال هوشمندانه و کارشناسانه را در وزارت خارجه جاری و ساری ساخت و افسوس که ما این نیروی خدوم را خیلی زود از دست دادیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار